Obecnie zarządzanie firmą coraz częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych zadań zewnętrznym wykonawcom projektu. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla licznych firm. Ponad to nie każda placówka posiada w takim stopniu przeszkolonych członków administracji, by w sposób profesjonalny takie zestawienie poddać analizie. Dlatego też znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej dziedzinie. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta w sposób indywidualny, ale też każdy plan działania tworzą od podstaw. Dokładnie tak dzieje się w przypadku raportów rocznych z funkcjonowania danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem specyfiki danego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie także cel konstruowania takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. Podczas tworzenia raportu rocznego bardzo ważne są również częste spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno liczbowe jak i innego rodzaju w przyciągający uwagę, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju analizy otoczenia rynkowego są przy tym wykonywane przez fachowców z dziedziny marketingu. gadżety i zestawy upominkowe. Można zatem konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze materialnym, jak i strategii całościowych.